Zrušený alebo meškajúci let Smartwings? Odškodnenie až do výšky 600 eur je vzdialené len pár kliknutí!

Najväčšia česká letecká spoločnosť prevádzkuje v priemere desiatky letov denne. Ak ste nedávno leteli so spoločnosťou Smartwings a váš let bol nečakane zrušený alebo meškal, potom je tento článok určený práve vám. Nižšie sa dočítate, aké sú pravidlá odškodnenia za narušené lety, o akú sumu môžete žiadať a hlavne, ako získať odškodnenie čo najskôr.

Oneskorený alebo zrušený let Smartwings? Pozrime sa na to, či máte nárok podľa právnych predpisov EÚ.

Spoločnosť Smartwings každý deň uskutočňuje desiatky letov. Len v prvom polroku 2024 uskutočnil dopravca viac ako 14 000 letov a prepravil viac ako 2 milióny cestujúcich. Nie vždy však lety prebiehajú podľa plánu. Nariadenie EÚ č. 261/2004 bolo vytvorené s cieľom chrániť cestujúcich pred meškaním, zrušením alebo iným narušením letu.

Nariadenie EÚ upravuje práva cestujúcich najmä v týchto situáciách, keď sú lety oneskorené, zrušené, ak cestujúci nestihli prestup alebo im je odmietnutý nástup na palubu (overbooking).

Kompenzácia za meškanie letu Smartwings - kedy na ňu máte nárok?

Nárok na kompenzáciu za meškanie letu Smartwings vzniká vtedy, keď sa let oneskorí o viac ako 3 hodiny oproti plánovanému času pristátia. V takom prípade máte nárok na odškodnenie až do výšky 600 EUR na osobu.

Pre výpočet dĺžky meškania je podstatný čas pristátia lietadla v cieľovej destinácii v porovnaní s plánovaným časom príletu. Naopak však nie je podstatné, s akým oneskorením lietadlo vzlietlo.

Na vznik nároku na finančnú kompenzáciu je tiež potrebné, aby:

  • váš let odletel z letiska v EÚ alebo pristál na letisku v EÚ (ak ho prevádzkuje letecký dopravca so sídlom v EÚ), a
  • nebol ovplyvnený tzv. mimoriadnymi okolnosťami.

Medzi najčastejšie mimoriadne okolnosti patrí napríklad zlé počasie. Mimoriadne okolnosti sa vždy musia posudzovať individuálne. Letecké spoločnosti sa rady ospravedlňujú za mimoriadne okolnosti a ich tvrdenia nie sú vždy pravdivé.

Žiadajte až 600 EUR za oneskorený alebo zrušený let Smartwings.

Meškajúci let Smartwings - na akú kompenzáciu máte nárok?

Ak váš let mešká viac ako 3 hodiny oproti pôvodnému letovému poriadku, máte nárok na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu. Suma závisí od vzdialenosti vášho letu.

  • Let so vzdialenosťou do 1 500 km = 250 EUR na osobu (napr. Bratislava - Monastir),
  • let so vzdialenosťou od 1 500 km do 3 500 km = 400 EUR na osobu (napr. Bratislava - Antálya), a
  • let so vzdialenosťou viac ako 3 500 km = 600 EUR na osobu (napr. Viedeň - Abú Dhabí).
Výška finančnej kompenzácie sa určuje podľa vzdialenosti letu

Pozor, existujú dve výnimky:

  • V prípade letov v rámci EÚ je maximálna výška náhrady 400 EUR, aj keď je let dlhší ako 3 500 km. Príkladom je let QS1212 z Prahy na Tenerife, ktorý je vzdialený 3 575 km. Let sa však uskutočňuje v rámci EÚ, takže odškodnenie bude „len“ 400 EUR na osobu.
  • Let so vzdialenosťou väčšou ako 3 500 km musí mať meškanie viac ako 4 hodiny, aby vznikol nárok na odškodnenie vo výške 600 EUR na osobu. Ak sa let oneskorí len o 3 - 4 hodiny, odškodnenie sa zníži o 50 % na 300 EUR.

Kompenzácia za zrušený let Smartwings - kedy je na ňu nárok?

Ak bol váš let so spoločnosťou Smartwings zrušený menej ako 14 dní pred dátumom odletu, ste chránení nariadením EÚ. V tomto prípade máte nárok na náhradný let alebo vrátenie ceny letenky. A k tomuto aj na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu.

Dôležité: Na náhradný let (alebo vrátenie peňazí) máte nárok vždy! Aj v prípadoch, ak bol let zrušený z dôvodu mimoriadnych okolností, ako je napríklad zlé počasie.

Na finančnú kompenzáciu máte nárok len v prípade, ak let nebol zrušený z dôvodu tzv. mimoriadnych okolností.

Žiadajte až 600 EUR za oneskorený alebo zrušený let Smartwings.

Zrušený let Smartwings - na akú kompenzáciu máte nárok?

Výška odškodnenia závisí od vzdialenosti letu a dĺžky meškania náhradného letu v porovnaní s pôvodným zrušeným letom. Nižšie uvedená tabuľka vám poskytne lepšiu predstavu.

Oneskorenie náhradného letu
Vzdialenosť Menej ako 2 h 2 h – 3 h 3 h - 4 h Viac ako 4 hodiny alebo žiadny let
Všetky lety do 1 500 km 125 € 250 € 250 € 250 €
Lety v rámci EÚ nad 1 500 km 200 € 200 € 400 € 400 €
Ostatné lety medzi 1 500 a 3 500 km 200 € 200 € 400 € 400 €
Ostatné lety nad 3 500 km 300 € 300 € 300 € 600 €

Dôležité: Ak splníte podmienky, máte nárok nielen na náhradný let, ale aj na finančnú kompenzáciu. Prijatím náhradného letu (alebo vrátením ceny letenky) nezaniká váš nárok na finančnú kompenzáciu!

Na čo ďalšie máte právo v prípade meškania alebo zrušenia letu so spoločnosťou Smartwings?

Finančná kompenzácia nie je to jediné, na čo máte nárok, ak váš let neprebieha podľa plánu. Spoločnosť Smartwings vám musí poskytnúť aj občerstvenie počas čakania na váš meškajúci let (alebo náhradný let v prípade zrušeného letu). To sa zvyčajne poskytuje vo forme poukážky do niektorej z reštaurácií alebo obchodov na letisku.

Pokiaľ čakáte na svoj meškajúci let cez noc, máte nárok aj na ubytovanie. Ak letecká spoločnosť ubytovanie neposkytne, môžete si ho zabezpečiť sami a letecká spoločnosť vám ho potom musí preplatiť. To isté platí aj pre dopravu z letiska do vášho ubytovacieho zariadenia a späť.

Ako môžem požiadať o kompenzáciu za meškanie alebo zrušenie letu Smartwings?

Kompenzáciu môžete riešiť sami alebo môžete všetko nechať na nás. Ak chcete odškodnenie vybaviť sami, použite formulár leteckej spoločnosti (nájdete ho tu).

Po jeho vyplnení by vás spoločnosť Smartwings mala kontaktovať do niekoľkých týždňov. Spoločnosť Smartwings vašu žiadosť o odškodnenie buď príjme, alebo zamietne. Vo väčšine prípadov  však bude zamietnutá s odvolaním sa na tzv. mimoriadne okolnosti. Letecká spoločnosť zvyčajne nereaguje na následné e-maily alebo žiadosti cestujúcich.
Môže preto stať , že strávite niekoľko týždňov kontaktovaním spoločnosti Smartwings a naviac neúspešne.
Ak však nechcete tráviť svoj voľný čas písaním e-mailov a telefonovaním na zákaznícku podporu spoločnosti Smartwings s neistým výsledkom, môžete nám svoj prípad postúpiť.

V spoločnosti Refundio sa špecializujeme na odškodnenie spoločnosti Smartwings. Denne komunikujeme s leteckou spoločnosťou a vieme, ako čo najrýchlejšie dosiahnuť odškodnenie našich klientov. Okrem toho, ak letecká spoločnosť odškodnenie neakceptuje, riešime spor súdnou cestou. Na vlastné riziko a náklady. V týchto sporoch máme viac ako 98 % úspešnosť.

Žiadajte až 600 EUR za oneskorený alebo zrušený let Smartwings.

Často kladené otázky - na čo sa nás najčastejšie pýtate?

1) Spoločnosť Smartwings mi zamietla kompenzáciu, čo môžem urobiť?

Na nič nečakajte a kontaktujte nás. Bezplatne posúdime váš let a pokúsime sa vám získať odškodnenie. Letecké spoločnosti zamietajú viac ako 50 % prípadov, v ktorých nárok na kompenzáciu existuje.

2) Spoločnosť Smartwings mi ponúkla voucher na letenky, musím ho prijať?

Nemusíte. Vždy máte nárok na vyplatenie kompenzácie v peňažnej forme. Ak vám spoločnosť Smartwings ponúkne poukaz, je vždy na vašom rozhodnutí, či ho prijmete alebo nie. Poukaz nie je pre väčšinu klientov výhodný, pretože ho nemožno uplatniť napr. v cestovnej kancelárii.

3) Smartwings mi ponúkla voucher na letenky, to som odmietol. Teraz nereagujú. Čo môžem urobiť?‍

Toto je bohužiaľ veľmi častá situácia. Letecká spoločnosť sa snaží vyhnúť vyplateniu kompenzácie a prestáva reagovať, keď je poukaz odmietnutý. Nenechajte sa však odradiť. Obráťte sa na nás a my pre vás odškodnenie získame.

4) Mám nárok na odškodnenie aj pri charterových letoch spoločnosti Smartwings?

Áno. Na účely nariadenia EÚ nie je dôležité, či ide o štandardný let alebo charterový let spoločnosti Smartwings. Váš nárok na náhradu škody a ďalšie práva sú preto úplne rovnaké.

5) Majú nárok na odškodnenie aj neplnoletí cestujúci?

Áno. Nárok na odškodnenie má každý cestujúci.

6) Môžem žiadať o odškodnenie za meškanie letu, ak som vynechal svoj let?

Bohužiaľ nie. Nárok na kompenzáciu za meškanie letu Smartwings majú len cestujúci, ktorí let absolvovali.

7) Smartwings zrušil môj let. Bol mi poskytnutý náhradný let. Mám nárok aj na niečo iné?

Áno. Vždy máte nárok na náhradný let. Okrem toho máte v prípade splnenia podmienok nárok aj na finančnú kompenzáciu až do výšky 600 EUR na osobu. Pošlite nám číslo svojho letu spoločnosti Smartwings a my všetko posúdime.

Už niekoľko rokov pomáhame cestujúcim získať kompenzáciu, na ktoré majú právo

Klient Juraj mal meškanie letu z Antalye do Bratislavy. Let meškal 4 hodiny a 21 minút. Letecká spoločnosť Smartwings odmietla odškodniť klientov predmetného letu z dôvodu mimoriadnej okolnosti, a to regulácie letovej prevádzky. Prípad sme prevzali a získali sme 400 €. Odškodnenie sme zaslali na účet klienta do 3 týždňov od podania prípadu.
Let našej klientky Jany bol odklonený a pristál v Košiciach so štvorhodinovým meškaním. Letecká spoločnosť Smartwings odmietla odškodniť klientov letu z dôvodu technickej poruchy. Kompenzáciu sme klientke poslali na účet do jedného mesiaca.
Let klienta z Antalye do Tatier mal meškanie viac ako 3 hodiny. Ponúkli sme klientke kompenzáciu vopred a suma jej bola na druhý deň zaslaná na účet.
Let našej klientky Lenky na trase Bratislava - Rodos bol v deň letu zrušený. Spoločnosť Smartwings klientke odmietla vyplatiť kompenzáciu. Prípad sme prevzali a úspešne zaslali kompenzáciu na účet klientky.

Smartwings Group - ktorá spoločnosť prevádzkuje váš let?

Napriek tomu, že Smartwings je česká spoločnosť, svoje lety prevádzkuje zo štyroch rôznych európskych krajín. Preto je dobré vedieť, ktorá konkrétna letecká spoločnosť váš let prevádzkovala. Ak pred číslom vášho letu stojí QS, ide o let spoločnosti Smartwings so sídlom v Českej republike. Na druhej strane, 6D je označenie spoločnosti Smartwings Slovakia, kombinácia 7O je Smartwings Hungary a pod označením 3Z spoznáte Smartwings Poland. Rozlišovanie medzi jednotlivými spoločnosťami je nevyhnutné na uplatnenie nároku na náhradu škody od tej správnej spoločnosti.

Hľadáte informácie o odškodnení za prerušenie letu inou leteckou spoločnosťou?

Overte svoj nárok na kompenzáciu zadarmo
Overiť