Podľa prieskumu zanedbávajú letecké spoločnosti komunikáciu a starostlivosť o cestujúcich počas prerušenia letu. Iba štyrom z desiatich cestujúcich je počas čakania na meškajúci alebo zrušený let ponúknutá základná starostlivosť v podobe jedla a nápojov. Len 16 % cestujúcich je leteckou spoločnosťou informovaných o svojich právach. Každý štvrtý respondent taktiež uviedol, že počas prerušenia letu mu nebola poskytnutá dokonca žiadna starostlivosť. Nielen na základe toho potom cestujúci hodnotia svoju spokojnosť so starostlivosťou poskytnutou leteckými spoločnosťami priemerným hodnotením len 4,4 z 10.
"Výsledky prieskumu potvrdzujú situáciu, s ktorou sa stretávame každý deň pri komunikácii s našimi klientmi. Letecké spoločnosti často nerešpektujú práva cestujúcich, a to nielen na letisku, ale ani potom, keď sa cestujúci snažia uplatniť svoje právo na kompenzáciu za prerušený let, ktorá im patrí. Častejšie, ako by sme si priali, sa stretávame s prípadmi, keď letecká spoločnosť na správy klientov nereaguje celé mesiace alebo so situáciami, keď si klienta prehadzuje z jednej zákazníckej podpory na druhú ako horúci zemiak," uvádza Milan Dang, zakladateľ spoločnosti refundio.
Prerušenie letu nielenže znepríjemní plánovanú cestu, ale zároveň ju cestujúcim aj výrazne zdraží. Z prieskumu totiž vyplýva, že približne osem z desiatich cestujúcich v dôsledku meškania alebo zrušenia letu minie peniaze na výdavky, s ktorými nepočítali. Každému druhému cestujúcemu tiež prepadnú peniaze za ubytovanie, dopravu alebo inú udalosť. V priemere tak cestujúci zaplatia za prerušený let 122 eur. Štvorčlennú rodinu stojí takéto meškanie letu v priemere necelých 500 eur.
Prieskum tiež ukázal, že cestujúci počas čakania na prerušený let najčastejšie míňajú peniaze na jedlo a nápoje alebo na iné položky, ako sú hygienické potreby apod. Traja z desiatich cestujúcich minú peniaze na dopravu. V prípade už zaplatených služieb potom cestujúcim v dôsledku meškania alebo zrušenia letu najviac peňazí prepadne za už zaplatené ubytovanie, a to v priemere 220 eur.
Prieskumu sa zúčastnili respondenti z Českej a Slovenskej republiky, ktorí v roku 2023 zažili výrazné meškanie či zrušenie letu. Za výrazné meškanie sa na účely prieskumu považuje meškanie presahujúce 2 hodiny a 50 minút. Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 400 respondentov.
Spoločnosť refundio pomáha cestujúcim získať odškodnenie, na ktoré majú nárok pri prerušení letu. Ako jediná tuzemská spoločnosť vypláca v niektorých prípadoch kompenzáciu klientom vopred. Refundio tak prevezme riziko úspešnosti na seba a cestujúci svoju kompenzáciu obdržia ihneď, bez čakania na výsledok prípadného sporu. Refundio pomáha cestujúcim v niekoľkých krajinách Európy, najviac v Českej a Slovenskej republike, Rakúsku, Taliansku a Španielsku.
Pre ďalšie informácie, prosím, kontaktujte Mgr. Jakuba Urbana na e-mailovej adrese jakub@refundio.eu
Celý prieskum (vrátane grafov na stiahnutie) nájdete tu: https://bit.ly/refundiosk_presskit